Regulamin Sklepu Internetowego Szept M
- Na dobry początek.
- Twoje dane osobowe i prywatność.
- Produkty i ceny.
- Składanie zamówień, płatności.
- Realizacja zamówień.
- Wymiana, zwroty i reklamacje.
- To chyba już wszystko…
I. Na dobry początek
mamy dla Ciebie kilka informacji. Część z nich podajemy w takiej treści, do której obliguje nas Prawo, nie dziw się im więc, prosimy, a w razie wątpliwości napisz do nas.
I tak:
– właścicielem sklepu internetowego Szept M jest Ewa Maria Dudelewicz, ul. Cygańska 2, 04-815 Warszawa, zarejestrowana przez Centralną Ewidencję i Informację o Działalności Gospodarczej z numerami REGON: 017254693 i NIP: 1130870579.
– kontakt z nami jest możliwy poprzez e-mail: mail@szeptm.pl lub telefonicznie pod numerem: +48 501 083 988. Te formy kontaktu nie pociągają za sobą żadnych dodatkowych kosztów poza tymi, które ponosisz u swoich operatorów telefonii i internetu.
– to, co prezentujemy w sklepie, to urzeczywistnione wyłącznie nasze pomysły i wzory. Wszystkie obrazy i grafiki przeniesione na materiały czy też namalowane bezpośrednio na ubraniach powstały ręką Marii. Wszystkie projekty ubrań i wykroje są naszego autorstwa.
– prawo nakłada na nas obowiązek poinformowania Cię o obowiązku przedsiębiorcy dostarczenia rzeczy bez wad. Jakkolwiek by to nie brzmiało, my, ze wszystkiego, co prezentujemy jesteśmy dumni i chcielibyśmy, by nasza duma ustępowała tylko Twojemu zadowoleniu po otrzymaniu przesyłki.
– jako że nasza współpraca wymaga, abyśmy poznali Twoje personalia i adres, zapewniamy Cię, że Twoje dane posłużą tylko do realizacji tejże. Tak więc przyjmujemy, że składając zamówienie dobrowolnie podajesz nam swoje dane. Posłużą nam tylko do ewentualnego kontaktu z Tobą w sprawie zamówienia i wysłania przesyłki na podany przez Ciebie adres. Telefon podajesz dobrowolnie – nam umożliwi szybki kontakt z Tobą, a kurierowi umówienie się co do doręczenia przesyłki; jeśli nie chcesz zostawiać numeru, wpisz np.: same jedynki w pole Telefon.
– chcielibyśmy, by nasza współpraca owocowała Twoim i naszym zadowoleniem, wierzymy więc, że zapisy o siłach wyższych i różne takie nie są tutaj potrzebne. My odpowiadamy za dostarczenie przesyłki do Ciebie (no, chyba, że podasz nieprawidłowy adres) i dlatego preferujemy wysyłki kurierem.
Pamiętaj: w razie jakichkolwiek wątpliwości pisz do nas.
II. Twoje dane osobowe i prywatność.
Poniższe informacje dotyczą Twoich danych osobowych, w których posiadanie możemy wejść podczas naszej współpracy:
– jedyne Twoje dane osobowe, jakie przetwarzamy (a znaczy to : zbieramy, przechowujemy, udostępniamy i usuwamy) to imię i nazwisko, adres, e-mail i telefon. Służą nam wyłącznie do dostarczania zamówień ze sklepu internetowego do Ciebie i ewentualnego kontaktu z Tobą w sprawie szczegółów zamówienia.
Nigdy i pod żadną postacią nie zbieramy i nie będziemy zbierać innych danych osobowych.
– administratorem danych osobowych jest Ewa Maria Dudelewicz, Cygańska 2, 04-815 Warszawa – prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą.
– wprawdzie co do przetwarzania danych niezbędnych do wykonania umowy zgoda nie jest potrzebna (sprzedaż wysyłkowa w naszym przypadku), jednakże chcemy byś wiedziała, że po zakupie w naszym sklepie, dane do wysyłki, które podałaś składając zamówienie, będą przez nas przechowywane przez 24 miesiące.
– dane konieczne do dostarczenia zamówienia do Ciebie udostępniamy jednorazowo przewoźnikowi zamawiając dostawę: poczcie bądź kurierowi. Zbierane przez nas dane powierzamy do przechowywania firmie hostingowej (udostępniającej nam miejsce na stronę na serwerze internetowym) na podstawie naszej zgody i w naszym wypadku jest to OVH – jedna z największych tego typu firm – a komunikacja z serwerem jest szyfrowana. Nikomu innemu, poza żądaniami podmiotów uprawnionych na mocy prawa, nie udostępniamy żadnych danych osobowych.
– okres przechowywania danych:
• jeśli posiadasz u nas konto – dane przechowujemy do czasu żądania usunięcia konta, z tym że konta nieaktywne usuwamy wraz ze wszystkimi danymi po 36 miesiącach od dnia ostatniego logowania,
• 24 miesiące przechowujemy dane dotyczące złożonego zamówienia – po tym czasie dane w zamówieniu zostaną zanonimizowane,
• po 3 dniach usuwamy zamówienia nieudane, anulowane bądź nieopłacone wraz z zawartymi w nich danymi.
– masz prawo żądać dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także do przeniesienia danych i do sprzeciwu przeciwko przetwarzaniu danych, masz także prawo do skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
– na naszej stronie internetowej nie używamy profilowania pod żadną postacią i nie korzystamy z żadnych technologii wyświetlających spersonalizowaną treść na podstawie śledzenia zachowań użytkowników w sieci.
– pliki cookies na naszej stronie używane są do utrzymywania sesji użytkowników zalogowanych na swoje konto i do przeciwdziałania włamaniom na stronę. O tym, czy i jak pliki cookies są przechowywane u Ciebie, decydują głównie ustawienia Twojej przeglądarki internetowej.
W każdej sprawie związanej z Twoimi danymi pisz do nas.
III. Produkty i ceny.
– zdjęcia w sklepie przedstawiają produkt rzeczywisty, a w opisie staramy się zawrzeć to, czego nie możesz dotknąć ręką. Ufamy, że nie będziesz miała problemu z odróżnieniem rysunków i ilustracji (którymi często się posługujemy) od zdjęć istniejących osób i rzeczy. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości przeczytaj uważnie opis produktu lub zapytaj nas. Pamiętaj też, że różne monitory i ich ustawienia mogą wpływać na widoczne na ekranie kolory.
– jeśli zamawiasz coś, co jeszcze nie powstało, zdjęcie będzie przedstawiało produkt wzorcowy. Twój będzie podobny, natomiast nie identyczny – dotyczy to rzeczy ręcznie malowanych a podobna informacja znajdzie się w ich opisie.
– cena widoczna przy produkcie jest ceną wyrażoną w złotych polskich (PLN) i jest jednostkową ceną brutto (tzn. cena produktu w zamówieniu nie wzrośnie). Wiedz jednakże, że ta cena nie obejmuje kosztu dostarczenia go do Ciebie – ten będzie wyraźnie wyszczególniony jako oddzielna pozycja w zamówieniu – ani też ewentualnych opłat importowych w przypadku zamówień zagranicznych – te koszty stanowią Twoją powinność. Ceny produktów mogą się natomiast zmniejszyć, jeśli będziesz dysponować odpowiednim kodem czy kuponem.
– kupony z kodem zniżkowym są u nas obligatoryjne dla każdego, kto dokona zakupu. Kupon otrzymujesz z pierwszym zrealizowanym zamówieniem a jego minimalny okres ważności to 6 miesięcy licząc od dnia wysyłki zamówienia. Jeśli nie masz jeszcze kuponu, a mieć powinnaś – odezwij się – prześlemy go niezwłocznie.
W razie wątpliwości pisz do nas.
IV. Składanie zamówień i płatności.
– zamówienie w sklepie składasz dodając produkty do koszyka – po wybraniu dostępnych opcji klikasz przycisk z napisem „Dodaj do koszyka’.
Zauważ, że nie musisz się rejestrować i posiadać u nas konta, aby móc złożyć zamówienie.
– chcąc zrealizować zamówienie przejdź do koszyka – albo poprzez przycisk obok produktów bądź przez ikonę koszyka w prawym górnym rogu ekranu. Jeśli posiadasz kupon rabatowy wprowadź jego kod i kliknij ‘Zastosuj kupon’ i po sprawdzeniu zawartości koszyka kliknij przycisk z napisem ‘Przejdź do kasy’, gdzie zostaniesz poproszona o wprowadzenie danych potrzebnych do zrealizowania zamówienia. Sprawdź, prosimy, ich poprawność (szczególnie adres do wysyłki), wybierz rodzaj płatności i po sprawdzeniu, czy wszystko się zgadza, dokonaj płatności za zamówienie.
– możliwe są następujące formy płatności:
• przelewem na rachunek bankowy: otrzymasz e-mail z potrzebnymi danymi do dokonania przelewu,
• za pośrednictwem systemu płatniczego PayU – szybkie przelewy i karty płatnicze,
W razie wątpliwości pisz do nas.
V. Realizacja zamówień.
– realizację zamówienia rozpoczynamy po jego prawidłowym zarejestrowaniu w naszym sklepie i opłaceniu.
– zamówienia nieopłacone w ciągu 3 dni roboczych od daty złożenia uznajemy za niebyłe.
– zamówienia wysyłamy przeważnie do 7 dni roboczych od dnia złożenia zamówienia, chyba że przy produkcie jest podany inny termin realizacji. W przypadku rzeczy wykonywanych ‘na zamówienie’ bądź ‘na wymiar’ termin realizacji może być dłuższy – w każdym razie informacja o czasie wykonania będzie zawarta w opisie produktu. Zwróć na to oraz na inne informacje zawarte w opisie uwagę, prosimy.
– formy dostawy:
• na obszarze Polski wysyłamy za pośrednictwem kuriera,
• poza polskie granice wysyłamy albo kurierem albo Pocztą Polską.
– czas dostawy od dnia wysyłki:
• za pośrednictwem kuriera przeważnie 1 dzień roboczy do Polski i do 5 dni do innych krajów,
• Pocztą Polską do 14 dni poza nasze granice.
– koszt dostawy:
• na obszarze Polski za pośrednictwem kuriera 10 PLN i bezpłatnie przy zamówieniu powyżej 200 zł.,
• poza obszar Polski za pośrednictwem kuriera 120-280 zł – przesyłka ekspresowa – stawki zależne od kuriera,
• poza obszar Polski od 40 do 120 zł przesyłki rejestrowane Pocztą Polską.
W razie jakichkolwiek wątpliwości pisz do nas.
VI. Wymiana, zwroty i reklamacje.
Może tak się zdarzyć, że zechcesz zwrócić zakupiony produkt (odstąpić od umowy sprzedaży rzeczy zawieranej na odległość) czy też dokonać jego wymiany bądź reklamacji. Zróbmy wtedy tak:
– jeśli będziesz zwracać produkt, prosimy, by nie był zniszczony i dotarł do nas w stanie, w jakim zjawił się u Ciebie (oczywiście nie dotyczy to opakowania). Odstąpić od umowy możesz w ciągu 14 dni od dnia otrzymania towaru i o jej przyczynie nie musisz nas informować. Poinformuj nas tylko drogą elektroniczną, że zwracasz – odstępujesz od umowy. Informacje ustawowe o prawie odstąpienia od umowy znajdują się na końcu regulaminu. Zwrotu dokonujesz na swój koszt – nie oferujemy zwrotów bezpłatnych – w ciągu 14 dni od daty przesłania nam informacji i prosimy Cię tylko, by przesyłka była którąś z tych rejestrowanych. Równowartość wpłaconych przez Ciebie środków prześlemy w sposób, w jaki je otrzymaliśmy lub na wskazane przez Ciebie konto w terminie do 7 dni licząc od daty otrzymania zwracanych produktów lub daty otrzymania informacji o zwrocie. Pamiętaj, że masz prawo korzystać z towaru tylko w taki sam sposób, w jaki korzystałabyś w sklepie stacjonarnym, w przeciwnym razie mamy prawo domagać się odszkodowania za utratę wartości zwracanego produktu. Tak jak my staramy się nie zawieść Twojego zaufania, tak Ty postaraj się, prosimy, nie zawieść naszego.
– jest tylko jeden przypadek, w którym możemy nie przyjąć od Ciebie zwrotu: jeśli uzgodniłaś i zamówiłaś rzecz 'na wymiar’ i miała ona służyć tylko Twoim potrzebom…
– jeśli będziesz dokonywać reklamacji to napisz do nas o jej przyczynie. Skontaktujemy się z Tobą i wspólnie ustalimy dalsze postępowanie. Pamiętaj, że w przypadku uznanej reklamacji wszystkie koszty z nią związane zostaną Tobie zwrócone, łącznie z kosztami przesyłek. Reklamację rozpatrzymy w ciągu 5 dni od daty otrzymania przez nas reklamowanego produktu i, w przypadku reklamacji uznanej, wszelkie dokonane przez Ciebie płatności zwrócimy nie później, niż w ciągu 7 dni licząc od dnia rozpatrzenia.
– zakupiony produkt możesz oczywiście wymienić na inny, o ile tylko będziemy go posiadali. Skontaktuj się z nami i wspólnie przeprowadzimy operację wymiany.
– produkty wymieniane, zwracane czy reklamowane wysyłaj na adres: Szept M, Cygańska 2, 04-815 Warszawa
A w razie wątpliwości pisz do nas.
VII. To chyba już wszystko…
…bo jak wiele trzeba regulować przy tak niespecjalnie skomplikowanej czynności jak kupno sukienki (mówimy o samym kupnie, bo wybór sukienki to oczywiście inna i bardziej skomplikowana sprawa)? Ale, gdyby jakikolwiek punkt naszego regulaminu umniejszał Twoje prawa wynikające z obowiązujących przepisów bądź był z nimi w jakikolwiek sposób sprzeczny, to wiedz, że obowiązują nas przede wszystkim zapisy kodeksowe i nie zamierzamy ich w żaden sposób podważać ani negować. Chcielibyśmy, byś była naszą dobra znajomą, więc nasz Regulamin nie może w żaden sposób naruszać Twoich praw.
Wymogi prawa obligują nas do poinformowania Cię jeszcze :
• o tym, że po zakupie poza zapłatą nie jesteś wobec nas do niczego zobligowana,
• że, poza odpowiedzialnością kodeksową, nie udzielamy żadnych dodatkowych gwarancji i nie świadczymy usług posprzedażnych,
• że nie zobowiązaliśmy się wobec nikogo do przestrzegania kodeksu dobrych praktyk (jeśli interesuje Cię to zagadnienie odsyłamy do ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym),
• o tym, że nie pobieramy żadnych kaucji i nie wymagamy żadnych gwarancji finansowych,
• że nie sprzedajemy treści cyfrowych, w związku z czym nie informujemy o technicznych środkach ich ochrony i interoperacyjnościach treści cyfrowych ze sprzętem komputerowym i oprogramowaniem,
• o tym, że spory wynikłe pomiędzy konsumentem a przedsiębiorcą można rozwiązywać w pozasądowy sposób, przy pomocy arbitrów czy tez mediatorów. Więcej informacji na ten temat można znaleźć na stronach Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów a także Ministerstwa Sprawiedliwości czy też unijnej platformy ODR (linki poniżej).
W każdym razie wiedz, że tego, czego w tym Regulaminie nie stało możesz się doszukać w Kodeksie Cywilnym, Ustawie o prawach konsumenta, Ustawie o ochronie danych osobowych czy też Ustawie o ochronie konkurencji i konsumentów a także w Biurach Rzeczników Konsumentów.
I pamiętaj, jeśli coś w funkcjonowaniu sklepu burzy chmury nad Twoją głową: Napisz do nas!
Choć wolelibyśmy, byś napisała, ze miałaś wspaniały dzień!
Dobrego dnia,
Szept M
Linki przydatne konsumentom (otwierają się w nowym oknie):
Unijna platforma ODR do rozstrzygania sporów przy zakupach internetowych
Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta
Rejestr Klauzul Niedozwolonych UOKiK
Federacja Konsumentów
Stowarzyszenie Konsumentów Polskich
Jeszcze taka część, która brzmi trochę sucho, ale dura lex:
Informacje o prawie odstąpienia od umowy kupna rzeczy zawieranej na odległość.
Masz prawo odstąpić od zawartej z nami umowy kupna bez podania jakiejkolwiek przyczyny w terminie 14 dni licząc od dnia, w którym weszłaś w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik, a wskazana przez Ciebie, weszła w posiadanie rzeczy.
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy musisz poinformować nas, czyli przedsiębiorstwo prowadzone przez: Ewa Maria Dudelewicz, Cygańska 2, 04-815 Warszawa, e-mail: mail@szeptm.pl, o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy kupna poprzez jednoznaczne oświadczenie (wysłane chociażby pocztą elektroniczną). Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, abyś wysłała informację dotyczącą odstąpienia przed upływem ustawowego terminu (właśnie te 14 dni).
W przypadku odstąpienia od umowy kupna zwrócimy wszystkie otrzymane od Ciebie płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Ciebie sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dnia licząc od dnia, w którym zostaniemy poinformowani o Twojej decyzji o odstąpieniu od zakupu. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Ciebie użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodzisz się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniesiesz żadnych opłat w związku z tym zwrotem. Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Odeślij lub przekaż nam zwracaną rzecz niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dnia licząc od dnia, w którym poinformowałaś nas o odstąpieniu od umowy kupna. Z tytułu zwrotu rzeczy nie poniesiesz dodatkowych kosztów za wyjątkiem kosztu odesłania rzeczy do nas.
Miej na uwadze, że odpowiadasz za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, jej cech i funkcjonowania.